Skip to main content

B2B-myynnin tavoitteellinen kehittäminen

Ajankohta

02.09.2022 — 02.02.2023

Haku päättyy

15.08.2022

Vastuuopettaja

Windahl Riitta
040 194 1282
etunimi.sukunimi@turunakk.fi

Koulutusassistentti

Jelkänen Sanna
040 593 5771
etunimi.sukunimi@turunakk.fi

Hae Tulostettava versio

Kuvaus

Koulutuksessa syvennät osaamistasi B2B-myynnissä ja analysoit myyntityön roolia osana yrityksen markkinointia. Opit tunnistamaan myyntiprosessin kehittämiskohteita ja ideoimaan prosesseja parantavia ratkaisuja. Saat valmiuksia analysoida asiakkaiden ostokäyttäytymistä sekä mitata asiakaskokemusta ja asiakkaalle tuotettavaa arvoa. Tutkit kriittisesti myös omia toimintatapojasi ja koko myyntiverkoston toimintaa.

Kytket opiskelun kiinteästi työtehtäviisi kehittämällä sekä omia että koko organisaation myyntiprosesseja. Koulutuksen aikana teet oman organisaation myynnin osa-alueeseen kytkeytyvän kehittämishankkeen.

Hyväksytystä suorituksesta saat yhden tutkinnon osan, joka voidaan liittää osaksi Johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkintoa (JYEAT), Liiketoiminnan ammattitutkintoa (LAT) tai Yrittäjyyden ammattitutkintoa (YAT). Tutkinnon osa voi olla myös jo aiemmin suoritetun tutkinnon täydennystä tai se voi avata polun koko tutkinnon suorittamiseen. Kysy lisätietoa!

Kohderyhmä

Business-to-business -myynnin (B2B) tehtävissä toimivat henkilöt, jotka haluavat kehittää osaamistaan esimerkiksi asiantuntijapalveluiden myynnin, ratkaisumyynnin tai teknisen myynnin osa-alueella. Soveltuu niin yrityksissä kuin julkishallinnossakin työskenteleville henkilöille.

Sisältö

1. Myyntityö osana markkinointia tämän päivän toimintaympäristössä
• Asiakkaan toimintatavat ovat jatkuvassa muutoksessa ja myyntitoiminnoille asetettavat
vaatimukset sen mukana.

2. B2B-myyntiprosessi ja ostokäyttäytyminen, hankintatilanne ja toimitusketjun hallinta (SCM)
• Myyntiprosessin etenemiseen vaikuttavat merkittävästi sekä asiakkaan ostokäyttäytyminen että kulloinkin käsillä oleva hankintatilanne ja asiakkaan rooli tilaus-toimitusketjussa.

3. Vuorovaikutus, viestintä ja asiakkuuksien hallinta (CRM)
• Asiakassuhteiden luomisessa ja johtamisessa digitalisaatio helpottaa merkittävästi tarvittavan tiedon hallintaa esim. CRM-sovellusten avulla.

4. Digimarkkinointi myynnin tukena
• Monikanavaisuus ja näkyvyys eri medioissa tukee B2B-myyntiä ja on yhä useammin merkittävänä osana kokonaisuutta.

5. B2B-myynnin kehittäminen
• Opiskelijan omaan organisaatioon kytkeytyvä kehittämistehtävä.

Tutustu esitteeseen. 

Koulutus toteutetaan osana Mestaripolkua rakentamassa -hanketta.

Vipuvoimaa EU:lta logoEU rakennerahastot logo

Toteutus

Maksuton oppisopimuskoulutus työn ohessa. Laajuus 50-60 osaamispistettä (osp). Koulutuspäiviä 5, henkilökohtaista ohjausta, mentorointia ja pienryhmäsparrausta. Yksilöllinen kehittämistehtävä.

Lisätietoja

www.turunakk.fi/oppisopimus

Oppisopimus Aija Huhtamäki
Puh. 040 517 8006, aija.huhtamaki@turunakk.fi

Koulutus Riitta Windahl
Puh. 040 194 1282, riitta.windahl@turunakk.fi

Hae

Close Menu