Blogi

Kirjoita postikorttiin – eiku chattiin!

Taru Lehtonen 28.6.2017

Avasimme uudistetut www-sivumme touko-kesäkuun vaihteessa. Tekijä vaihtui pieneen ja ketterään turkulaiseen toimijaan, jonka kanssa yhteistyö on ollut mutkatonta ja luontevaa. He ymmärsivät yskämme ja myös sen, ettei käytössämme olevaan koulutustietokantaan ole valmista ratkaisua, vaan se piti yhteistuumin rakentaa.

www-sivujemme rakenne ei juurikaan muuttunut, pyrimme edelleen yksinkertaisuuteen ja selkeyteen. Uutta on mm. responsiivisuus eli sivujen näkyvyys vaihtuu ruudusta toiseen sopivaksi, katsotpa sivuja mobiilinäytöltä tai pöytäkoneelta. Lisäksi ajankohtaiset asiat päivittyvät etusivun alaosaan sosiaalisen median kanavistamme.

Eniten jännitti meille kokonaan uudenlaisen välineen eli chatin käyttöönotto. Koska allekirjoittanut yhdessä kollegan kanssa istuu/seisoo työpöydän ääressä päivät pitkät, päätimme ottaa chatin haltuumme ensin. Halusimme nähdä, miten asiakkaat kyseiseen palvelutapaan suhtautuvat, millaisia kysymyksiä he esittävät, millaisella syklillä ja niin edelleen. Olemme huomanneet, että chat on asiakkaille luonnollinen tapa kontaktoida. Voit olla anonyymi tai jättää yhteystietosi niin halutessasi. Tiettävästi ainakin kaksi, nimenomaan chatin kautta tullutta tiedustelua on johtanut tutkintoon valmistavan koulutuksen aloittamiseen. Hurraa ja iso hymiö :-)!

Olen ollut iloinen osallistuttuani pitkästä aikaa suoraan asiakaspalveluun ja saadessani kontaktin asiakkaaseen minulle luontevalla tavalla eli kirjoittamalla. Vastaamalla kysymyksiin, jotka toisinaan asiakkaiden eri tasoisesta suomen kielen osaamisesta riippuen ovat vaatineet hieman enemmän jumppaamista. Olemme saaneet välitettyä asiakkaille tietoa ja tarvittaessa ohjanneet heidät oikean tahon puoleen lisätietoja varten. Kuukauden aikana olen myös itse oppinut todella paljon uusia asioita – siitäkin huolimatta, että toisen asteen koulutusmaailma sen kaikkine kiemuroineen on tullut tutuksi reilun 11 vuoden aikana.

Nyt käsillä on lomakausi, joka hiljentää oppilaitoksemme ja sitä myöten myös online-chattimme. Heinäkuussa vuoron perään päivystävät ammattitaitoiset koulutusassistenttimme palvelevat teitä parhaan tietonsa mukaan. Kaikki meille lähettämänne viestit jäävät talteen. Mahdollisiin avoimiin kysymyksiin vastaa ko. alan opettaja lomalta palattuaan.

Rakennamme uusia sivuja yhteistyökumppanimme kanssa jatkuvan kehittämisen periaatteella. Toivelistalla on jo nyt runsaasti asioita, joita työstetään edelleen syksyllä. Toivomme luonnollisesti ideoita myös teiltä, hyvät asiakkaamme. Se, että löydätte sivuiltamme helposti kaiken oleellisen, on meille ensiarvoisen tärkeä asia.

Hyvää ja rentouttavaa kesälomakautta kaikille!

Kirjoittanut Taru Lehtonen

Taru Lehtonen

Olen Turun AKK:n markkinointisuunnittelija. Olen onnellisimmillani, kun saan multitaskata ja loihtia visuaalisia ratkaisuja työkäyttöön sekä kirjoittaa. Vapaa-ajalla minut löytää varmimmin lenkiltä koirani kanssa, mutta kulutan vapaa-aikaani myös virkaten, kutoen ja musiikkia sekä äänikirjoja kuunnellen. Uusin kiinnostuksen kohde on retkeily ja vaeltaminen.

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

  • 28.2.2019 Blogi

    Jatkuva HAKU PÄÄLLÄ? Koulutusta tositarkoituksella

    Jalkaudumme yhteistyössä Turun ammatti-instituutin kanssa Turun pääkirjaston studioon esittelemään koulutuksiamme torstaina 14.3.2019 klo 14-18 Ohjelmassa mm. tällä hetkellä työllistävien alojen esittely ja haastatteluja jatkuvan haun periaate – miten se toimii? koulutusten esittelyä (Turun AKK ja TAI Turku) Paikalla koko ajan myös opinto-ohjaajia, joilta voit kysyä kaikkea opintojen rahoituksesta ja tukimuodoista. Murretaan yhdessä opiskelun esteet! Lisäksi […]

  • Stanleyn kuva

    23.11.2022 Opiskelijatarinat

    Boost career opportunities

    Stanley used to study cleaning and property services in Turun AKK in 2016. He was working for N-Clean as a supervisor and did his studies in an apprenticeship training. Due to education and with official degree Stanley got a better position and he is now working as a Service Manager in N-Clean’s customer department. He […]

  • Puhtausalan opiskelija ja opettaja

    2.10.2023 Ajankohtaista

    Puhtausala vei sydämen

    Ukrainalainen Yevheniia ei ymmärrä, miksi ihmiset eivät hakeudu puhtausalalle töihin. Kotimaassaan journalistina työskennellyt Yevheniia on ihastunut alaan ja näkee itsensä siellä myös tulevaisuudessa. Turun AKK:ssa aloitettiin tammikuussa 2023 englanninkielinen puhtausalan koulutus (Further Vocational Qualification in Cleaning and Property Services), josta Yevheniia on ensimmäinen valmistunut opiskelija. Hän tuli Suomeen maaliskuussa 2022 ja työllistyi puhtausalalle laivasiivoukseen kahdessa […]

  • 10.9.2019 Opiskelijatarinat

    Rohkeasti uudelle uralle

    Satu Toimio työskenteli Hansaprintillä 28 vuotta erilaisissa tehtävissä, kuten lähettämössä, varastossa ja suurtuotannossa. Sitten tuli tieto irtisanomisesta, joka ei Satua kuitenkaan pelästyttänyt. Hän suuntasi katseensa rohkeasti tulevaisuuteen ja päätti vaihtaa kokonaan alaa. Työttömäksi jääminen ei käynyt edes mielessä. Uusi ura urkeni koulutuksen kautta puhdistuspalvelualalla. Opiskeltuaan reilun kuukauden Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto, laitoshuoltaja -koulutuksessa Turun AKK:ssa, […]

  • 15.3.2022 Yritystarinat

    Työnantaja nappaa parhaat tekijät töihin

    Palveluesimies Antti Hyttinen Akseli kiiinteistöpalveluista vieraili Turun AKK:ssa kertomassa Akselin toiminnasta ja tutustumassa nykyisiin opiskelijoihin. Antti kertoi inspiroivasti omasta urapolustaan ja kannusti opiskelijoita hoitamaan työharjoittelut viimeisen päälle, koska niistä usein bongataan parhaat tekijät töihin. Antti tosiaan tietää mistä puhuu, sillä hän on palveluesimiehenä palkannut kaikki työntekijät työharjoittelun tai työkokeilun kautta viimeiset pari vuotta. Yhteistyö oppilaitosten […]

  • 10.2.2020 Blogi

    Sinä olet osa laatua

    Aiemmin laatu oli tuotannon mittari – sillä mitattiin usein vain tuotteen virheettömyyttä. Nykyisin laadun lopullinen mittaaja on asiakas. Käytännössä asiakaskokemus määrittää yhä enemmän sen, miten laadukas organisaatio on. Jokainen meistä palvelee asiakasta omalla tavallaan, taustalla olevan määrittelyn (laatujärjestelmä, lait ja asetukset) tukemana. Käytännössä meidän kaikkien työpäivät ovat asiakkaan palvelemista. Asiakaskokemus Osa asiakkaista nähdään kasvotusten, osaa […]

Selaa kaikkia

Siirry takaisin sivun alkuun