Hankkeet
Teemme aktiivisesti hankeyhteistyötä alueen yritysten ja julkisyhteisöjen kanssa.
Ammatillista koulutusta kaikkiin elämäntilanteisiin
Turun AKK:ssa ammatillinen koulutus on edistyksellistä, tuloksellista ja vaikuttavaa. Se on vakiintunut osa yhteistyötä opiskelijoiden, työelämän ja sidosryhmien kanssa.
Vuonna 2004 meille myönnettiin ISO 9001:2000-standardin mukainen laatusertifikaatti. Sertifikaatti on päivitetty vuonna 2016 standardin ISO 9001:2015 vaatimuksia vastaavaksi.
Sertifikaatti on osoitus työmme tasalaatuisuudesta sekä päämäärästä kehittyä läpi koko organisaation. Se on pitkän laadunkehittämistyömme ansiota ja viestittää asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme panostuksestamme toimintamme laatuun ja asiakastyytyväisyyteen. Asiakaspalaute on meille keskeinen toiminnan kehittämisen väline.
Laatujärjestelmäämme on liitetty myös turvallisuuteen sekä ympäristö-, työterveys- ja tietoturvallisuuteen liittyvät tavoitteet.
Laadunhallinnan menettelytavoilla varmistamme opiskelijoiden, henkilöstön ja työelämän aktiivisen osallistumisen ja osallisuuden toimintaan ja sen kehittämiseen. Tämä takaa edellä mainittujen tahojen tarpeita vastaavat korkealaatuiset ja vaikuttavat palvelut.
Laatupolitiikan päämääränä on varmistaa, että kaikilla toiminnan osa-alueilla tuotteet ja palvelut vastaavat sopimuksia ja takaavat asiakastyytyväisyyden. Laatutyö ja sen politiikka tukee strategiaan määritellyn vision saavuttamista.
Jokainen henkilö vastaa oman työnsä ja toimintansa laadusta ja riskien hallinnasta sekä huolehtii siitä, että asiakastyytymättömyyttä aiheuttavat toiminnot korjataan. Turun AKK edellyttää vastaavaa myös palvelujensa toimittajilta.
Laatua valvotaan sekä ulkoisilla että sisäisillä mittauksilla. Jatkuvalla tuotteidensa, organisaationsa ja toimintatapojensa kehittämisellä Turun AKK sitoutuu laatupolitiikkansa toteuttamiseen. Jos tuote, palvelu tai prosessi ei vastaa asetettua laatutavoitetta, kirjataan auditoinnista ja havainnoista poikkeama. Havaituista poikkeamista laaditaan poikkeamaprosessisuunnitelma.
Marraskuussa 2023 Kiwa Inspectan suorittamassa ulkoisessa auditoinnissa meillä ei havaittu yhtään poikkeamaa.
Teemme aktiivisesti hankeyhteistyötä alueen yritysten ja julkisyhteisöjen kanssa.
Laatu- ja asiakkuuspäällikkö
Risto Ruohola
Puh. 0400 806 116
risto.ruohola(at)turunakk.fi
Tietoturvasta ja tietosuojasta puhutaan paljon tälläkin hetkellä mediassa, mutta mistä oikeastaan on kyse? Mitä nämä kaksi sanaa käytännössä tarkoittavat, ja miten ne eroavat toisistaan? Käytännössä tietosuoja on määrittelyitä, poliitikoita ja ohjeistusta siitä, miten esim. henkilötietoja suojataan ja käsitellään. Tietoturvalla taas suojataan koko organisaation tietoja ja laitteita teknisillä ratkaisuilla, poliitikoilla ja määrittelyillä. Yhdessä nämä kaksi asiaa […]
Turun Aikuiskoulutussäätiö työllistää vuosittain parisataa työntekijää vakituisiin, määräaikaisiin ja sivutoimisiin työsuhteisiin. Suurin osa näistä henkilöistä on opettajia, mutta heidän lisäkseen Säätiöllä työskentelee henkilöstöä myös hallinnon puolella erilaisissa tehtävissä. Henkilöstön työurat ovat tavallisesti pitkiä, mikä kertoo siitä, että työssä viihdytään. Ammattitaitoinen ja sitoutunut henkilöstö onkin yksi menestystekijöistämme, joka takaa myös laadukkaan toiminnan. Yksi taustalla vaikuttavista tahoista […]
Turun AKK:n toiminnan johtoajatuksena on tuottaa sellaista koulutusta, jonka avulla hankittu osaaminen työllistää ja auttaa talousalueen elinkeinoelämää pysymään kehityksessä ja kilpailussa mukana. Opiskelija- ja työelämäasiakkaat ovat meillä keskiössä. Ammatillinen koulutus on aina ollut työelämäläheistä, mutta uudet toimintamallit korostavat yhä enemmän tiivistä yhteistyötä kaikkien osapuolten kesken. Opiskelijan, oppilaitoksen, sidosryhmän (mm. TE-Palvelut ja yrittäjäjärjestöt) ja työelämän saumaton […]