Yritystarinat

Digiloo, digiley…

4.10.2017

Olen aloittelemassa digi-opettajan erikoistumisopintoja Hämeen ammattikorkeakoulussa. Koulutus on alkanut jo etätehtävillä ja ensimmäinen lähipäivä Hämeenlinnassa järjestetään kuluvalla viikolla. Meno-paluuliputkin olen jo ostanut Turku-Hämeenlinna-välille; tai ainakin osittain ostanut tai jotain.

Kävi nimittäin niin, että kävin hankkimassa äppikaupasta puhelimeeni VR-äpin. Naputtelin sieltä sitten liput itselleni ja maksoin luottokorttisovelluksella. Liput sovellus lupasi lähettää sähköpostiini. No, lähettihän se sovellus lipun, mutta vain menolipun. Luottokorttisovellus oli kuitenkin laskuttanut sekä meno- että paluuliput. Tässä tilanteessa piti sitten luopua hetkeksi äppimaailmasta ja ottaa VeeÄrrään yhteyttä soittamalla. Tätä juttua kirjoittaessani odottelen vielä VR:n selvitystä asiasta.

Tällainen digimaailman toimivuus tai toimimattomuus on varmasti tuttua meille jokaiselle. Digi helpottaa ja nopeuttaa niin montaa asiaa, mutta toisaalta sovellusten käyttö syö joskus tuhottomasti aikaa, vaivaa ja hermoja.

Tällä viikolla on diggailtu koko oppilaitoksemme ja itse asiassa kaikkien turkulaisten ammatillisten oppilaitosten voimin. Olemme yrittäneet järjestää digiviikolle enemmänkin hyödyllistä ja mukavaa, kuin ärsyttävää ja luotaantyöntävää ohjelmaa. Toivottavasti viikosta on jotakin iloa meille kaikille!

Saatat olla kiinnostunut myös näistä

  • Koulunkäynninohjaaja luokassa lasten kanssa

    16.2.2024 Ajankohtaista

    Alanvaihto vuodessa unelma-ammattiin

    ”Olin asettanut 40 vuoden iän takarajaksi sille, että otan askeleen kohti uutta alaa. Tuntui, että vanhassa työpaikassa olin jo antanut kaikkeni ja myös nähnyt kaiken”, 15 vuotta kaupan alalla työskennellyt Heta aloittaa. Nyt Heta on täyttänyt 40 ja opiskelee koulunkäynninohjaajaksi Turun AKK:ssa. Tämä ei ollut ensimmäin kerta, jolloin Heta oli pohtinut alanvaihtoa. Hän oli aiemmin […]

  • 6.4.2020 Ajankohtaista

    Sähköasennusmestariksi verkossa!

    Turun AKK:ssa on nyt mahdollista opiskella sähkö- ja automaatioalan erikoisammattitutkinto pääosin verkko-opintoina, jolloin opiskelijan kotipaikkakunnalla ei ole merkitystä. Tilaisuus on ainutlaatuinen ja koulutus on poikinut hakijoita Hangosta Sodankylään. Koulutukseen hakeutuvalla tulee olla sähköalan vahva ammatillinen osaaminen sekä kokemusta esim. sähkö- ja automaatioalan projekteissa työnjohto- ja suunnittelutehtävissä, nokkamiehenä, työnjohtajana, työryhmän vetäjänä tai esimiehinä toimimisesta. Koulutus toteutetaan ensisijaisesti […]

  • 28.1.2019 Blogi

    Taikinan vaivaaminen vaihtui hiiren klikkaamiseen

    10 vuotta leipurina työskennellyt Kati alkoi kirjaimellisesti olla leipiintynyt työhönsä. Ala ei enää tuntunut omalta eikä tarjonnut kaivattuja haasteita tai etenemismahdollisuuksia. Graafikon työ kiinnosti, joten sitä kautta syntyi kipinä opiskella kokonaan uutta. Niinpä hän haki ja pääsi Turun AKK:hon opiskelemaan markkinointiviestinnän ammattitutkintoa. ”Halusin saada laajemman kokemuksen graafisesta alasta opintojen kautta. Opinnot suoritettuani minusta tuli kuin […]

  • 19.12.2024 Ajankohtaista

    Syyskaudella 2024 valmistuneet opiskelijamme

    Katso lista syyskaudella 2024 valmistuneista opiskelijoistamme.

  • Rakennusalan perustutkinto-opiskelijat harjoittelemassa perustutustöitä.

    12.6.2024 Opiskelijatarinat

    Rakennusalan koulutus kannattaa juuri nyt

    Betoniauto on juuri lähtenyt työmaalta, jossa rakennusalan perustutkinto-opiskelijat ovat tekemässä perustustyöharjoitusta, joka tulee myöhemmin runkovaiheen töihin harjoitusalustaksi. Ensin on valettu antura, jonka päälle on rakennettu sokkeli raudoituksineen. ”Tämä vastaa työmaaolosuhteita ja on tehty, kuten talon perusta olisi tehty”, kertoo rakennusalan opettaja Markku Hämäläinen. Moldovasta 12 vuotta sitten Suomeen tullut Victor on tehnyt rakennustöitä aiemminkin, mutta […]

  • 15.12.2020 Blogi

    Opiskelua ja ohjausta poikkeusoloissa

    Korona heitti monet meistä tahtomattamme poikkeustilanteeseen. Oppilaitoksissa koettiin hämmennyksen hetkiä, kun ovet sulkeutuivat ja kontaktit opiskelijoihin siirtyivät etäyhteyksien varaan. Olihan se mullistavaa, mutta onneksi oli jo aiemmin tehty taustatyötä, harjoiteltu verkko-oppimista. Nyt alkoi nopeasti löytyä uusia toimintatapoja ja rutiineja. Luotiin ja kehitettiin oppimisympäristöjä, kokeiltiin ensimmäistä kertaa koko ryhmän saamista teamsin, meetin tai jonkin muun alustan […]

Selaa kaikkia

Siirry takaisin sivun alkuun