Tekoälyn käyttö opetuksessa
Tekoälyn käyttö vaatii harkittua suunnitelmaa. Lue opettaja Anniina Niemisen vinkit, miten hyödynnät tekoälyä opetuksessasi ja mitä on hyvä ottaa huomioon sen käytössä.
Ammatillista koulutusta kaikkiin elämäntilanteisiin
Tekoälyn käyttö vaatii harkittua suunnitelmaa. Lue opettaja Anniina Niemisen vinkit, miten hyödynnät tekoälyä opetuksessasi ja mitä on hyvä ottaa huomioon sen käytössä.
Verkko-oppimisympäristöjen suunnittelussa on tärkeää ottaa huomioon pedagogiset näkökulmat. Lue opettaja Anniina Niemisen vinkit verkko-oppimisympäristön suunnitteluun.
Tekoälyä voidaan hyödyntää myös puhtauspalvelualalla tulevaisuudessa. Tällä hetkellä kuitenkin puhutaan enemmän teknologian ja robotiikan vaikutuksista puhtauspalvelualaan. Teknologian ja robotiikan kehittyminen tulevat vaikuttamaan vahvasti myös puhtauspalvelualaan. Tässä muutamia esimerkkejä siitä, miten teknologia ja robotiikka ovat jo muuttaneet, ja tulevat muuttamaan alaa edelleen: Vaikka robotit eivät korvaa siivoojia kokonaan, ne voivat tehdä raskasta ja monotonista työtä. Mielletään, […]
Digipedagoginen osaaminen on keskeinen tekijä ammatillisessa koulutuksessa, kun tavoitteena on valmistaa opiskelijoita työelämän vaatimuksiin. Organisaation on huomioitava eri sidosryhmien tarpeet ja kehitettävä digipedagogista osaamista monipuolisesti, jotta pysytään jatkuvasti kehittyvän digitalisaation matkassa mukana. On hyvä muistaa, että digipedagogiikka ei ole vain opiskelijoiden tai opettajien asia, vaan se vaikuttaa myös suoraan työelämään. Työntekijöiden digipedagoginen osaaminen parantaa organisaatioiden […]
Digitalisaatio menee jatkuvasti eteenpäin ja organisaatiot hengästyvät yrittäessään pysyä mukana kehityksen tahdissa. Digitaalisen osaamisen vahvistaminen on välttämätöntä kaikilla koulutusasteilla yleissivistävästä, ammatilliseen ja korkea-asteelle koulutusalasta riippumatta. Jokaisen koulutuksenjärjestäjän tulisi nyt tarkastella omia toimintojaan ja ottaa huomioon strategiassaan valtakunnallinen vuoteen 2030 tähtäävä visio digitaalisesti kilpailukykyisestä, kestävästä, hyvinvoivasta ja kyvykkäästä Suomesta. Oph:n tulevaisuuteen suuntaavassa ”Laaja-alainen osaaminen 2030-luvulla”-artikkelissa on […]
Turun AKK:n toiminnan johtoajatuksena on tuottaa sellaista koulutusta, jonka avulla hankittu osaaminen työllistää ja auttaa talousalueen elinkeinoelämää pysymään kehityksessä ja kilpailussa mukana. Opiskelija- ja työelämäasiakkaat ovat meillä keskiössä. Ammatillinen koulutus on aina ollut työelämäläheistä, mutta uudet toimintamallit korostavat yhä enemmän tiivistä yhteistyötä kaikkien osapuolten kesken. Opiskelijan, oppilaitoksen, sidosryhmän (mm. TE-Palvelut ja yrittäjäjärjestöt) ja työelämän saumaton […]